Brev:
Koks i dagsrytmen
10. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Koks i dagsrytmen
Kære Helen
Godt nytår til dig!
Vores piger er nu blevet 6 måneder, og jeg skriver til dig fordi der de sidste par uger er gået koks i en ellers velfungerende dagsrytme... Måske skal vi bare til at ændre på nogle ting, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan.
PT er det således:
Tidlig morgen flaske og sover videre til ca. 7.30
Står op, pusles og får tøj på
Kl. ca 9 får de en flaske (Den vil de nu pludselig ikke altid have, så vi prøver lidt senere, men så er damerne jo efterhånden blevet trætte, og nogle gange må jeg lægge dem ud uden deres flaske fordi de brokker sig og gnider sig i øjnene, hvilket resulterer i, at de jo vågner efter kort tid, fordi de er sultne, og så bliver de vældig sure derefter fordi de er trætte.... ?!)
Sover 1. lur fra ca. 9.30-10. 30 og får en flaske, hvis de ikke spiste noget før de sov.
Ellers kommer de op og leger osv.
Ca kl 12 spiser de grød med frugtmos 1/2 dl måske lidt mere + vand af kop og får tilbudt flaske, hvilket de tit ikke vil have.
13.30 tilbydes de flasken igen og den spiser de så som regel.
Sover 2. lur fra kl. ca 14-16( Den lur er pludselig meget urolig, hvor de vågner op mange gange, og vi skal bruge temmelig lang tid på at få dem videre i søvnen?!)
Kl. 16 får de flaske, som de spiser- der er ca 180 ml i flaskerne.
Kl. 18 får de grød med forskellig grøntsagstopping, da de stadig ikke vil spise noget som helst, der ligner en kartoffel + vand af kop, de har dog ofte ikke den store appetit her og spiser ikke ret meget, tilbydes flaske, som de tit heller ikke gider at have?!
Før fik de en 3. lur her, det har vi sløjfet fordi de før sov sådan en lang middagslur at den blev unødvendig, men når kl. er 18.30 nu... og ofte tidligere - hvis de er vågnet før fra deres lur - er de ved at være ret pylrede og trætte, ofte måske også fordi de er begyndt at sove så uroligt om dagen!?
Får nattøj på og flaske og puttes i seng, hvor de ofte hurtigt falder i søvn.
Midnat får de flaske igen....
Hvad synes du, vi skal gøre? Er det tid til en ny dagsplan, ny sengetid, ny madplan - nu da de er 6 måneder?
Før spiste og sov de super og var glade og tilfredse, nu brokker de sig tit og spiser "sjatagtigt".
- De sover stadig godt om natten kun afbrudt af deres måltider!
De blev født i uge 38+4 ved kejsersnit og vejede ca 2700 og 2600. De vejer 6,8 kg nu! Så de er jo ikke kæmpestore børn- og deres mor ville gerne have de spiste lidt mere:-)
Jeg håber du kan hjælpe os.
Tusind tak på forhånd